Τελεστές

Με το Scratch 3 μπορούμε να κάνουμε αριθμητικές πράξεις, λογικές πράξεις, συγκρίσεις ή να ενώνουμε λέξεις και φράσεις. Για να τα κάνουμε όλα αυτά χρησιμοποιούμε την παλέτα εντολών Τελεστές. Οι τελεστές χρησιμοποιούνται μέσα σε άλλες εντολές για στη δημιουργία προγραμμάτων.

Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε όλες τις εντολές της παλέτας εντολών Τελεστές με σύντομη επεξήγηση για την κάθε μία.

ΤΕΛΕΣΤΕΣ

Ας δούμε κάποιες από αυτές λίγο πιο αναλυτικά:

Αριθμητικοί τελεστές

Αν θέλουμε να κάνουμε αριθμητικές πράξεις τότε χρησιμοποιούμε τις εντολές από την κατηγορία τελεστές. Μπορούμε να προσθέσουμε χρησιμοποιώντας την εντολή , να αφαιρέσουμε με την εντολή , να πολλαπλασιάσουμε δύο αριθμούς με την εντολή  ή να διαιρέσουμε  με την εντολή

Σχεσιακοί τελεστές

Υπάρχουν και εντολές για σύγκριση  όπως οι  , , . Οι σχεσιακοί τελεστές συγκρίνουν ανάμεσα σε δύο τιμές και σαν αποτέλεσμα έχουν αληθής ή ψευδής (true ή false).

Για παράδειγμα το αποτέλεσμα για είναι αληθής γιατί το 80 είναι μεγαλύτερο από το 50.

Ένας ακόμη σχεσιακός τελεστής είναι που ελέγχει αν ένα γράμμα υπάρχει μέσα σε μια φράση ή λέξη.

Λογικοί τελεστές

Για τις λογικές πράξεις υπάρχουν οι τελεστές:

που δίνει αποτέλεσμα αληθής όταν και οι δύο συνθήκες είναι αληθείς

που δίνει αποτέλεσμα αληθής όταν έστω μία συνθήκη είναι αληθής και

που το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο της συνθήκης.

Παρατηρήστε ότι τα κενά κουτάκια τους έχουν μορφή εξάγωνου, γεγονός που σημαίνει ότι παίρνουν ως παραμέτρους τους αισθητήρες ή άλλους τελεστές.


Ας δούμε μερικά παράδειγματα:

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δοκιμάστε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες για να εξοικειωθείτε με τις εντολές της κατηγορίας Τελεστές

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3

Δραστηριότητα 4