Ήχος – Μουσική

Ήχος

Τα αντικείμενα και η σκηνή μπορούν να αναπαράγουν ήχους. Στην παλέτα εντολών κάνοντας κλικ στο μπορούμε να δούμε τις διαθέσιμες εντολές για τη διαχείριση του ήχου.

Παρακάτω βλέπουμε τις διαθέσιμες εντολές της παλέτας Ήχος με συνοπτική επεξήγηση για την κάθε μία.

ΉΧΟΙ

Ας δούμε τις πιο σημαντικές:

Με αυτή την εντολή το αντικείμενο παίζει τον επιλεγμένο ήχο

Αν θέλουμε να σταματήσουμε οποιονδήποτε ήχο ακούγεται στο σενάριο, χρησιμοποιούμε αυτήν την εντολή.

Αυξάνεται ή μειώνεται η ένταση του ήχου αν βάλουμε θετικό ή αρνητικό αριθμό μέσα στο λευκό πλαίσιο.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δοκιμάστε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες για να κατανοήσετε καλύτερα τη χρήση των εντολών ήχου αλλά και πώς να εισάγετε ήχο σε ένα έργο.

Δραστηριότητα 1

  • Α. Σε αυτή τη δραστηριότητα θα κάνουμε τη γάτα να χορεύει και να ακούγεται ήχος.
  1. Δημιουργήστε ένα νέο έργο
  2. Εισάγετε το υπόβαθρο
  3. Κάνετε κλικ στην καρτέλα Ήχοι της γάτας και κάτω αριστερά στην οθόνη πατήστε το εικονίδιο .
  4. Από τη συλλογή του Scratch διαλέξτε τον ήχο
  5. Δημιουργήστε τα παρακάτω σενάρια για τη γάτα και πατήστε

Με αυτό το σενάριο όταν γίνει κλικ στην πράσινη σημαία παίζει συνεχώς ο ήχος που έχουμε επιλέξει.

Η γάτα πηγαίνει σε συγκεκριμένο x και y στη σκηνή και για πάντα

  • αλλάζει τη θέση y κατά 4 , άρα κινείται προς τα πάνω,
  • περιμένει λίγο
  • και αλλάζει το y κατά -4, άρα κινείται προς τα κάτω.

Μπορείτε να δείτε το έργο παρακάτω:

Β. Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω εντολές (κάποιες θα χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσετε παραπάνω από μία φορά) για να διαμορφώσετε το παραπάνω σενάριο ως εξής:

  • Όταν πατάμε το πάνω βέλος η ένταση του ήχου αυξάνεται κατά 10
  • Όταν πατάμε το κάτω βέλος η ένταση του ήχου μειώνεται κατά 10
  • Όταν πατάμε το πλήκτρο Space, σταματάει ο ήχος
  • Όταν πατάμε το γράμμα “a” αλλάζει το εφέ τόνος του ήχου κατά 10

Δραστηριότητα 2

  • Ανοίξτε το παρακάτω έργο:

https://scratch.mit.edu/projects/544748071/editor

  • Εισάγετε για το αντικείμενο μπαλόνι όποιον ήχο θέλετε και χρησιμοποιώντας την κατάλληλη εντολή από την παλέτα Ήχος, αλλάξτε το σενάριο έτσι ώστε όταν κερδίζουμε το παιχνίδι να ακούγεται ο ήχος που έχετε εισάγει.

Μουσική

Στην παλέτα Μουσική, την οποία βρίσκουμε αφού κάνουμε κλικ στις Επεκτάσεις, βρίσκουμε τις εντολές  για να αναπαράγουμε μουσική από διάφορα μουσικά όργανα. Ας δούμε τις δούμε αναλυτικά:

Με την εντολή ακούγεται ο ήχος από το τύμπανο ταμπούρο ή οποιοδήποτε άλλο μουσικό όργανο επιλέξουμε από την αναδιπλούμενη λίστα .

Με την εντολή επιλέγουμε το μουσικό όργανο με το οποίο θέλουμε να εμπλουτίσουμε το σενάριο, υπάρχουν πολλά διαθέσιμα όργανα για να επιλέξουμε κάνοντας κλικ στο αναδιπλούμενο μενού.

Με την εντολή   διαλέγουμε τη νότα και τη διάρκειά της. Κάνοντας κλικ στο νούμερο της νότας  εμφανίζονται τα πλήκτρα  για να επιλέξουμε τη νότα που θέλουμε.

Με την εντολή ορίζουμε τον ρυθμό σε συγκεκριμένο αριθμό χτύπων, ενώ με την εντολή αλλάζουμε τον ρυθμό κατά έναν αριθμό χτύπων.

Για παύση (δεν παίζει τίποτα) για συγκεκριμένο αριθμό χτύπων χρησιμοποιούμε την εντολή

Κάνοντας κλικ στο κουτάκι αριστερά της εντολής εμφανίζεται ο ρυθμός που έχουμε επιλέξει, πάνω αριστερά στη σκηνή.

Ρυθμός είναι η ταχύτητα (bpm = χτύποι ανά λεπτό) με την οποία παίζονται οι νότες και τα τύμπανα. Όσο μεγαλύτερη είναι η τιμή του ρυθμού , τόσο πιο γρήγορα θα παίξουν οι νότες και τα τύμπανα.



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δοκιμάστε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες για να κατανοήσετε καλύτερα τη χρήση των εντολών της παλέτας Μουσική.

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3