Συμβάντα

Στην παλέτα Συμβάντα, βρίσκονται οι εντολές για την ενεργοποίηση των σεναρίων. Κάθε σενάριο έχει ένα συμβάν στην αρχή του, το οποίο καθορίζει πότε να τρέξει το σενάριο. Αυτό μπορεί να είναι η πράσινη σημαία που βρίσκεται πάνω από τη σκηνή, το πάτημά ενός πλήκτρου (Space, a,b,c κ.τ.λ) ή μπορεί να είναι ένα συμβάν που ενεργοποιείται κατά την εκτέλεση του έργου.

Ας δούμε τις εντολές αναλυτικά παρακάτω:

 : Κάτω από αυτήν την εντολή βάζουμε τις εντολές που θέλουμε να εκτελέσει το αντικείμενο όταν πατήσουμε το κουμπί πάνω από τη σκηνή. 

π.χ

  : Κάτω από αυτή την εντολή βάζουμε τις εντολές που θα εκτελέσει ένα αντικείμενο, αν πατηθούν κάποια πλήκτρα από το πληκτρολόγιο.  Από το αναδιπλούμενο μενού επιλέγουμε  τα επιθυμητά πλήκτρα:

π.χ

Κάτω από αυτήν την εντολή βάζουμε τις εντολές που θα εκτελέσει ένα αντικείμενο αν γίνει κλικ πάνω σε αυτό.

π.χ.

Κάτω από αυτή την εντολή βάζουμε τις εντολές που πρέπει να εκτελεστούν όταν το υπόβαθρο αλλάζει σε άλλο υπόβαθρο.

π.χ.

Όταν η ένταση του ήχου ξεπεράσει μια τιμή ξεκινά η εκτέλεση των εντολών που είναι κάτω από αυτή την εντολή.

π.χ.

Εντολές για την επικοινωνία σεναρίων-αντικειμένων

Υπάρχει η δυνατότητα τα σενάρια και τα αντικείμενα να επικοινωνούν μεταξύ τους, στέλνοντας μηνύματα το ένα στο άλλο. Όταν ένα αντικείμενο λάβει το μήνυμα τότε ξεκινά να εκτελεί το δικό του σενάριο.

Οι εντολές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μεταδώσουμε ένα μήνυμα είναι οι εξής:
Μεταδίδει το μήνυμα και συνεχίζει εκτελώντας τις επόμενες εντολές.
Μεταδίδει το μήνυμα και περιμένει να εκτελεστούν οι εντολές του σεναρίου που έλαβε το μήνυμα, πριν προχωρήσει στην εκτέλεση των επόμενων εντολών.

Όταν εκτελεστεί κάποια από τις παραπάνω εντολές η λέξη του μηνύματος θα σταλεί προς όλα τα σενάρια όλων των αντικειμένων και όποιο σενάριο ξεκινά με την εντολή θα ξεκινήσει να εκτελέσει τις εντολές που ακολουθούν.

Μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλά μηνύματα και μεταδίδοντας το κατάλληλο μήνυμα να ξεκινάμε το σενάριο που επιθυμούμε.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δοκιμάστε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες για να κατανοήσετε καλύτερα τη χρήση των παραπάνω εντολών.

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3