Με την παλέτα “Οι εντολές μου” μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας μπλοκ εντολών που μπορούν να κάνουν τα σενάρια μας λιγότερο πολύπλοκα. Σε περιπτώσεις που σε ένα σενάριο, μια σειρά από εντολές επαναλαμβάνεται πολλές φορές, τότε για αυτές τις εντολές δημιουργούμε ένα νέο μπλοκ. Κάθε φορά που θέλουμε να τις χρησιμοποιήσουμε στο σενάριο απλά τοποθετούμε το νέο μπλοκ στο σενάριο.
Τα νέα μπλοκ εντολών θα τα λέμε διαδικασίες που στην ουσία είναι τμήματα κώδικα που επαναλαμβάνονται μέσα σε ένα έργο. Για να μη γράφουμε ξανά και ξανά το ίδιες εντολές στο έργο μας, απλά χρησιμοποιούμε το όνομα της διαδικασίας που δημιουργήσαμε.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε την παλέτα εντολών Οι εντολές μου

Για να δημιουργήσουμε μια νέα εντολή κάνουμε κλικ στην παλέτα Οι εντολές μου και
.

Αν ονομάσουμε τη νέα εντολή “τετράγωνο” βλέπουμε το νέο μπλοκ να εμφανίζεται στην παλέτα εντολών και στην περιοχή των σεναρίων εμφανίζεται το μπλοκ
. Κάτω από αυτό το μπλοκ θα τοποθετήσουμε όλες τις εντολές που θέλουμε να εκτελούνται όταν χρησιμοποιούμε την εντολή

Ας δούμε ένα παράδειγμα:
Σε προηγούμενη ενότητα είδαμε ότι για να σχεδιάσει η γάτα ένα τετράγωνο έπρεπε να εκτελέσει το σενάριο
Για να σχεδιάσει ένα σχήμα με τρία τετράγωνα όπως το παρακάτω θα πρέπει να εκτελέσει 3 φορές τις ίδιες εντολές

Μπορούμε να πετύχουμε το ίδιο φτιάχνοντας ένα νέο μπλοκ που το ονομάζουμε τετράγωνο
Δημιουργώντας τη νέα εντολή “τετράγωνο” το σενάριο γίνεται:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριότητα 1
- 1. Δημιουργήστε ένα νέο έργο.
- Φτιάξτε μια νέα εντολή με το όνομα “τρίγωνο”. Η νέα εντολή θα σχεδιάζει ένα ισόπλευρο τρίγωνο με πλευρά 100.
- Φτιάξτε το σενάριο χρησιμοποιώντας τη νέα εντολή, δημιουργήστε τα σενάρια για να σχεδιάσει η γάτα στη σκηνή το σχήματα :
Κάνετε κλικ στην πράσινη σημαία για να δείτε το σχεδιασμό του πρώτου σχήματος.
Δραστηριότητα 2
- Σε αυτή τη δραστηριότητα θα σχεδιάσουμε σχήματα χρησιμοποιώντας νέες εντολές με παραμέτρους
- Δημιουργήστε ένα νέο έργο.
- Δημιουργήστε μια νέα εντολή με το όνομα τετράγωνο και επιλέξτε
δώστε το όνομα πλευρά
- Το σενάριο που θα εκτελεί η διαδικασία τετράγωνο είναι:

Παρατηρήστε ότι στην εντολή χρησιμοποιούμε την παράμετρο
που θα πάρει τιμή όταν εκτελεστεί η νέα εντολή.
- Εκτελέστε τώρα το παρακάτω σενάριο για να δείτε τι θα σχεδιάσει η γάτα στη σκηνή:

Δείτε το έργο:
Δραστηριότητα 3
- Δοκιμάστε να σχεδιάσετε το παρακάτω σχήμα χρησιμοποιώντας τις διαδικασίες τρίγωνο και τετράγωνο. Η πλευρά θα είναι παράμετρος και για τις δύο διαδικασίες.
Δραστηριότητα 4
Κάνετε κλικ εδώ για να ανοίξετε ένα υπάρχον έργο στο Scratch 3.
Προσπαθήστε να κατανοήσετε τι κάνει.
Πως θα μπορούσατε να εισάγετε τιμές στις παραμέτρους από το πληκτρολόγιο;
(Χρειάζεται εξοικείωση με την κατηγορία εντολών Αισθητήρες)