Λίστες

Εκτός από τις μεταβλητές για να αποθηκεύουμε τιμές στο Scratch 3, μπορούμε να χρησιμοποιούμε και λίστες. Σε μια λίστα αποθηκεύονται πολλές τιμές σε διαφορετικές θέσεις μνήμης. Μια λίστας περιέχει τιμές με τα ίδια χαρακτηριστικά. Μια λίστα θα μπορούσε να αποθηκεύσει:

  • τα ονόματα πόλεων
  • τις θερμοκρασίες μιας περιοχής
  • τα υψηλότερα σκορ σε ένα παιχνίδι κ.α.

Σε μια λίστα μπορούμε να εισάγουμε τιμές σε συγκεκριμένη θέση στη λίστα και να διαγράψουμε τιμές.

Για να δημιουργήσουμε μια λίστα στο Scratch 3, στην παλέτα εντολών επιλέγουμε και μετά

.

Στο παράθυρο που ανοίγει δίνουμε το όνομα της λίστας και επιλέγουμε αν θα ανήκει σε ένα αντικείμενο ή σε όλα τα αντικείμενα του έργου και πατάμε

Αν για παράδειγμα φτιάξουμε μια λίστα και δώσουμε το όνομα Φρούτα. Στη σκηνή θα εμφανιστεί η λίστα και στην παλέτα εντολών οι διαθέσιμες εντολές.

Οι διαθέσιμες εντολές για τη λίστα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα μαζί με μια σύντομη επεξήγηση για την κάθε μια.

ΛΙΣΤΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα 2

Δραστηριότητα 3