Εκτός από τις μεταβλητές για να αποθηκεύουμε τιμές στο Scratch 3, μπορούμε να χρησιμοποιούμε και λίστες. Σε μια λίστα αποθηκεύονται πολλές τιμές σε διαφορετικές θέσεις μνήμης. Μια λίστας περιέχει τιμές με τα ίδια χαρακτηριστικά. Μια λίστα θα μπορούσε να αποθηκεύσει:
- τα ονόματα πόλεων
- τις θερμοκρασίες μιας περιοχής
- τα υψηλότερα σκορ σε ένα παιχνίδι κ.α.
Σε μια λίστα μπορούμε να εισάγουμε τιμές σε συγκεκριμένη θέση στη λίστα και να διαγράψουμε τιμές.
Για να δημιουργήσουμε μια λίστα στο Scratch 3, στην παλέτα εντολών επιλέγουμε και μετά
.

Στο παράθυρο που ανοίγει δίνουμε το όνομα της λίστας και επιλέγουμε αν θα ανήκει σε ένα αντικείμενο ή σε όλα τα αντικείμενα του έργου και πατάμε
Αν για παράδειγμα φτιάξουμε μια λίστα και δώσουμε το όνομα Φρούτα. Στη σκηνή θα εμφανιστεί η λίστα και στην παλέτα εντολών οι διαθέσιμες εντολές.
Οι διαθέσιμες εντολές για τη λίστα φαίνονται στον παρακάτω πίνακα μαζί με μια σύντομη επεξήγηση για την κάθε μια.
ΛΙΣΤΕΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριότητα 1
Σε αυτήν τη δραστηριότητα θα δημιουργήσετε αρχικά μια λίστα με το όνομα Φρούτα, θα προσθέσετε στοιχεία και θα τα επεξεργαστείτε χρησιμοποιώντας τις εντολές της παλέτας.
- Δημιουργήστε τη λίστα.
- Εισαγωγή στοιχείων στη λίστα
Χρησιμοποιώντας την εντολή

πρόσθεσε τα στοιχεία: μήλο, μπανάνα, πορτοκάλι, φράουλα και κεράσι.
Πόσες φορές θα χρησιμοποιήσετε αυτήν την εντολή;
- Διαγραφή στοιχείου από τη λίστα
Διάγραψε το στοιχείο φράουλα από τη λίστα χρησιμοποιώντας την εντολή

Σε τι θέση πήγε το στοιχείο κεράσι;
- Προσθήκη στοιχείου σε συγκεκριμένη θέση στη λίστα
Πρόσθεσε το στοιχείο καρπούζι στη θέση 2 της λίστας χρησιμοποιώντας την εντολή

Πού πήγε το στοιχείο που ήταν στη θέση 2;
- Αντικατάσταση στοιχείου λίστας
Αντικατάστησε το στοιχείο πορτοκάλι με το στοιχείο πεπόνι χρησιμοποιώντας την εντολή
- Διαγράψτε όλα τα στοιχεία της λίστας χρησιμοποιώντας την εντολή
- Διαγράψτε τη λίστα Φρούτα κάνοντας δεξί κλικ στη λίστα
Δραστηριότητα 2
Δείτε το παρακάτω σενάριο:

- Ποια είναι η λίστα του έργου;
- Τι θα συμβεί αν τρέξετε το σενάριο;
- Πόσα στοιχεία θα έχει η λίστα αν τελειώσει το σενάριο;
Δραστηριότητα 3
Σε ένα έργο έχουμε δημιουργήσει την παρακάτω λίστα

Αν εκτελέσετε το παρακάτω σενάριο, τι θα εμφανιστεί στη σκηνή;

Εύρεση στοιχείου σε λίστα
Μπορούμε να δούμε αν υπάρχει ένα στοιχείο στη λίστα χρησιμοποιώντας την εντολή

Αν θέλουμε να βρούμε αν υπάρχει το μάθημα πληροφορική στη λίστα θα φτιάξουμε το σενάριο:
Φτιάξτε το σενάριο που όταν πατηθεί το πλήκτρο Space ψάχνει να βρει αν υπάρχει το μάθημα γυμναστική στη λίστα μαθήματα, τότε θα βγάζει το μήνυμα “Ναι, υπάρχει”. Αλλιώς θα εισάγει το μάθημα γυμναστική στην τελευταία θέση της λίστας.